آدریناآدرینا، تا این لحظه: 11 سال و 8 ماه و 10 روز سن داره

آدرینا : شازده خانم خانه مامان الهه و بابا مهدی

آدرینای طوطی سخنور و آوازه خوان!

1392/5/22 3:17
نویسنده : الهه
414 بازدید
اشتراک گذاری

هر کلمه و صوتی رو تقلید میکنه!

به یه شکلی و به یه نوعی برای خودش الفاظ و اصوات رو تقلید میکنه .

مثلا میگم "بریم" میگه "بری"

میگم " یخچال" میگه " یخی"

میگم "بچه" میگه " بچ"

یعنی اول لفظ رو تقریبا به عینه ادا میکنه ولی آخر لفظ رو یا حذف میکنه یا با تغییر تلفظ میکنه

ولی میدونید قشنگترین تکرار و تقلیدش چی بود که نصفه شبی اشکم رو در آورد؟

یه شب از اون شبایی که موقع لالا و بعد از کارهای خواب و کرم بازی و چی و چی برای بار دوم در عرض کمتر از یک ساعت تصمیم گرفته بود نازنینم دستشویی بزرگ کنه بعد از دفعه آخر و به رسم همیشگی مراسم پوشک کنان که کلی بازی و شادی و خنده  و قربان صدقه و زیارت پاهای خوشگل کوچولوشو داریم مثل همیشه نازش کردم و ماچش کردم و بهش خندیدم و برای بار هزارم تو اون روز گفتم دوست دارمعزیزم

و... آدرینا تو چشام نگاه کرد و گفت " دوست دا"!

ای خدا! انقدر لحظه انسانی زیبایی بود که حد نداشت و خدا میدونه چه حس ناب و قشنگی رو به من چشوند در اون لحظه این دختر کوچک و نازنین

مثلا دارم قطره اش رو میشمرم که بهش بدم، پشت بند هر عددی که از دهن من در میاد اون هم میشمره! از همه سلیس تر و بهتر عدد هشت رو تلفظ میکنه! بدون کوچکترین تغییری خیلی رسا و صاف میگه هشت!

البته همه چیزهایی که میگه صرفا تقلید از صوت نیست و خیلی از کلمات رو کاملا درست و به جا استفاده میکنه و کامل تلفظ میکنه و درک کاملا درستی از لفظ و معنا و کاربرد این سری از کلمات رو داره

مثلا بابا، بابایی، مامان ( که در حالتهای مختلف روحی و جسمیش یه ورژن خاصی از این کلمه رو میگه! مثلا ناراحت باشه میگه مامانی، خیلی ناراحت باشه و بخواد نجاتش بدم میگه مامانیم! و چند تا ورژن دیگه...) آب، آبه، به به ، هم هم، دس دسی، دست، ددر، نه،  إه (کشیده برای اعتراض و بیان مخالفت!) و خیلی کلمه ها که الان یادم نیست در این گروه قرار میگیرند.

و بعضی کلمه ها هم در همین گروه هستند یعنی درک و کاربرد درست دارند ولی تلفشون کامل نیست

مثلا هنوز به "چشم" میگه "چیش"

یا به "بده" میگه" اده"

تازه بچه ام مرسی هم میگه ولی میگه " اسی"

البته یه سری کلمات هم که بین همه بچه ها فکر کنم مشترکه! مثل

اد (adaaaaaaaa) به تعداد هزار بار پشت سرهم!

دد (dada) ایضا به تعداد نامتناهی پشت سرهم

آمـــــــــــــــــــــــــــــــــــا!

یه سری کلمه هم داره که من  موندم یعنی تو ساختار این کلمات!

مثلا کسی میدونه " دی قین دین" چی میتونه باشه؟!

یا مثلا

اتوته (atoote)

ابووووه (aboovveh)

و تعداد بسیار زیادی ترکیب عجیب و غریب از حروف و اصوات که بعضی وقتها تعداد سیلابهاشون خیلی زیاده و من میمونم چه طوری اصلا اینا رو تلفظ میکنه یا میسازه برای خودش

خوشمزه اش اینجاست که گاهی به مدت خیلی طولانی با این الفاظ ویژه زبان خودش سخنرانی میکنه! یعنی بالای منبری میره ها! و قسمت خیلی خوشمزه اش که خدا باید صبر بده بهم که وقتی این کار رو میکنه یه لقمه چپش نکنم اینه که وقتی داره این مدلی حرف میزنه با لحن خیلی جدی و مثل اینکه داره رو به  یه جمع بزرگ حرف میزنه دستهاش رو هم یه مدل خاصی در هوا تکان میده!

یعنی شما تصور کن یه قوقولی قلقلی که داره پشت سر هم و یه بند یه سری کلماتی که فقط خودش معنیش رو میفهمه ادا میکنه و دستاش رو مثل آدم بزرگا تکان میده انگار واقعا داره یه صحبت خیلی جدی میکنه!

این بود ثبت قسمتی از شیرین زبونیها و شکر شکوندنهای بلبل خوش صدا و طوطی خوش ادای ما در طی شش ماهه اخیر! 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

فروشگاه لوازم جشن تولد نادین
22 مرداد 92 7:07
حضور شما دوست عزیز را در فروشگاه لوازم جشن تولد نادین ارج می نهیم.


ممنون از اطلاع رسانی. سایت خوب و متفاوتی دارید.
مامان شاران
22 مرداد 92 10:06
الهه جون مرسی از شما
راستی دلم میخواست عکسهای آدریناجون شیرین زبون ببینم چیزی ندیدم


خواهش میکنم عزیزم
ببخشید من رو به خاطر این ترچیح شحصی عزیزم، شرمنده تون شدم
شازده امیر و رها بانو
23 مرداد 92 18:28
سلام الهه عزیزم آفرین بابا فعال شدیا مگه من چند وقته به وبت سر نزدم این همه مطلب برای خوندن گذاشتی خانومی


الهه ست دیگه! یهو طبع نویسندگیش میزنه بالا!
نه بابا، برای خودم قانون گذاشتم خیر سرم روزی یه ساعت برای وبلاگ و مرتب کردن عکساش و فایلهای کامپیوتریش وقت بذارم. تا الان این یه ساعت همش ساعت 3و4 صبح بوده!البته در این که شما غیبت داشتید و باید با والدین گرامی برای موجه کردن غیبت تشریف بیارید تردیدی نیست ها!
شازده امیر و رها بانو
23 مرداد 92 18:32
ای جانم به آدرینای عزیزم آفرین بلبل زبون خاله جانم دل مامانو با حرفات خوب میبریااااااا منم تورو دوست داااااااااااا ررررررررممممممممم خیلییی زیاد


مرسی خاله مهربونش
ما هم شما رو و نازنین فرشته هاتون رو خیلی دوست دااااا!